Indstilling til visitation
Det elektroniske indstillingsskema er aktuelt under revidering. Ved ønske om indstilling til visitationen kontaktes Lenette Højbjerre Kühn 9352 0229.
Vær opmærksom på...
1. Skole, PPR og forældre har et samlet ansvar for at arbejdsprocessen med udfyldelsen af indstillingsskemaet er tilendebragt til deadline for indlevering af indstillingsskemaer til visitationen.
2. Det elektroniske indstillingssystem er ligesom os andre, underlagt reglerne om opbevaring af personfølsomme oplysninger.
Af den grund må der højest gå 30 dage fra skolelederen påbegynder udfyldning af skemaet til forældrene har givet samtykke. Hvis der går længere end de 30 dage, forsvinder dokumenterne fra systemet, og vi har ikke mulighed for at genskabe dem elektronisk.
Vi kan ikke centralt fra give en deadline, da skoleledere påbegynder indstillingsskemaerne individuelt.
Derfor – vær opmærksom på, hvornår I påbegynder skemaet, og således hvornår de 30 dage ender.
Indstillingsskema til visitationsudvalget
Skolelederens forberedelse - spørgsmål og bilag
Spørgsmål og obligatoriske bilag
Når skolelederen indstiller i det elektroniske indstillingsskema vil nedenstående spørgsmål altid skulle besvares og bilag vedlægges.
Forud for udfyldelse af indstillingsskemaet anbefales det at have færdigtformuleret svarene i word eller lignende, så det kan kopieres direkte ind i indstillingsskemaet samt at have fundet alle bilag.
Skoleelever
- Hvorfor indstilles barnet til visitationsudvalget? (Kort beskrivelse og faglig vurdering af barnets særlige behov)
- Hvilke kompetencer og potentialer har barnet?
- Hvilke uoverensstemmelser er der mellem skolens læringsfællesskaber og barnets kompetencer og potentialer?
- Hvilke omstændigheder hhv. fremmer, fastholder og mindsker barnets udfordringer?
- Hvilken specialpædagogisk opgave skal der arbejdes med i specialundervisningstilbuddet?
- Hvilke specialpædagogiske tiltag har der været iværksat for barnet? (varighed og indhold)
- Hvilken effekt har de specialpædagogiske tiltag haft?
Følgende bilag er obligatoriske:
- Specialpædagogisk elevplan (SPE)
- Pædagogisk handleplan (Jf. indsatskrav fra Samarbejdsguiden)
Skolestartere
- Hvorfor indstilles barnet til visitationsudvalget? (Kort beskrivelse og faglig vurdering af barnets særlige behov)
- Hvilke kompetencer og potentialer har barnet?
- Hvilke uoverensstemmelser vurderer skolen, der kan være mellem skolens læringsfællesskaber og barnets kompetencer og potentialer?
- Hvilke omstændigheder hhv. fremmer, fastholder og mindsker barnets udfordringer?
- Hvilken specialpædagogisk opgave skal der arbejdes med i specialundervisningstilbuddet?
- Hvilke pædagogiske tiltag har der været iværksat for barnet? (varighed og indhold)
- Hvilken effekt har de pædagogiske tiltag haft?
Følgende bilag er obligatoriske:
- Seneste trivselsmåling
- Den pædagogiske handleplan daginstitutionen har arbejdet efter
- Referat(er) fra dialogmøde(r)
Nuværende indskolingsklasseelever
- Hvad er status på elevens udvikling i indskolingsklassen siden visitationen? (fagligt, socialt, personligt - evt. sprogligt og motoriske)
- Hvilke specialpædagogiske tiltag har der været iværksat for barnet i indskolingsklassen? (varighed og indhold)
- Hvilken effekt har de specialpædagogiske tiltag haft?
- Hvilke uoverensstemmelser vurderer skolen, der kan være mellem skolens læringsfællesskaber og barnets kompetencer og potentialer?
- Med hvad og hvordan skal der arbejdes videre i det kommende skoleår for at sikre elevens trivsel og læring?
Følgende bilag er obligatoriske:
- Specialpædagogisk elevplan (SPE)
Særligt for indstilling til VoLiS Vodskov skole
Hvis der indstilles til VoLiS Vodskov, vil spørgsmålene være de samme som ved enten skolestarter eller skoleelev.
Følgende øvrige bilag er obligatoriske:
- Relevante oplysninger fra Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen (BFU, handleplan, eller lignende)